Digitalizáció fontossága a vállalatoknál a pandémia idején

Digitális Transzformáció – kényszer vagy lehetőség?

Hasznos tippek, ötletek, szempontok szakértőktől a vállalati digitalizáció megszervezéséhez és megvalósításához

    Hozzájárulok, hogy a DMS One Zrt. részemre hírlevelet küldjön díjmentes tudásanyagaival, rendezvényeivel, valamint egyedi ajánlataival kapcsolatban.
    Az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat tudomásul vettem, személyes adataim kezeléséhez hozzájárulok

    SMARTDOC cikksorozat – 5. rész
    Analóg döntéselőkészítésre nincs idő

    Analóg döntéselőkészítésre nincs idő

    Tisztelt Ügyfeleink!

    Sajnálattal tapasztaljuk, hogy a koronavírus-járvány miatt az autóalkatrész-ellátás akadozik. Készleteink pótlása nehézkes, a határzárak, gyárleállások és raktárbezárások miatt bizonytalan, hogy egy-egy beszerzés mikorra teljesül. Természetesen kollégáinkkal azon dolgozunk, hogy minden igényt rövid időn belül kielégítsünk, hogy májusban már a megszokott ütemben szállíthassunk. Addig is a teljesítés időpontja főleg a kínai, német, lengyel és olasz alkatrészekre leadott megrendelések esetén kétes.

    Kérjük türelmüket és megértésüket!

    2020. 05. 08.

    Ezt az üzenetet tette ki április közepén Tamás, a CAREX ügyvezetője cége weboldalára, és nagyon is komolyan vette azt a sort, hogy dolgoznak a megoldáson. Az agilis üzletember nem szeretett volna ügyfelet veszíteni a nagyobb raktárkészlettel rendelkező konkurencia miatt. Úgy látta: a CAREX megrendeléseit is előre kell hozni, nagyobb készletre van szükség, hogy áthidalhassák a szállítási késedelmeket. Májustól augusztus végéig 40-50 millió forintnyi előrehozott beszerzéssel számolt, de azt is látta, hogy ehhez hiba lenne egy az egyben alapul venni azt, amit egy éve ilyenkor rendeltek.

    Adatból döntés, de nem mindegy, hogyan

    “Ha túl sokat rendelünk, vagy nem találjuk el az igényeket, csak benne áll majd a pénz…” – elemezte a helyzetet a cégvezető. Gyorsan kiderült, hogy az ERP rendszerben és a számlákban szereplő összesített adatokból nem nyerhető ki kellő részletességgel, hogy mire lesz szükség a következő hónapokban, márpedig megalapozott döntést kell hozni.

    Tamás a CAREX itthoni, romániai és szlovákiai telephelyeinek kilenc vezetőjét kérte meg, hogy bábáskodjon az előrendelési projekt fölött. A részletesebb adatokat tartalmazó szállítólevelek alapján két hét alatt kellett összeírniuk augusztus végéig szóló igényeiket. Gyorsan kiderült, hogy a szállítóleveleket javát csak papíron őrzik, ezért a főnök kérése nagyon nehezen teljesíthető:

    • a dokumentumok összeszedése problémás,
    • az anyagok egy része elkerült a központi irattárba,
    • a visszaszállítás körülményes,
    • a tömeges szkennelés hosszadalmas,
    • ami megvan papíron, abból nehéz adatot kinyerni.

    Ezek a problémák mutatták meg Tamás számára, hogy mit jelent, miért fontos és mire jó a digitális transzformáció, ami csak részben valósult meg eddig a cégénél. A dokumentumok elérhetőségén, az adatok használhatóságán most egy jó döntés, és ki tudja hány carexes ügyfél megtartása múlik.

    Döntéstámogatás üzleti intelligenciával

    Tamás a nehézségek ellenére úgy dönt, az adminisztrációt végző kollégák minden telephelyen beszkennelik és megosztják a tavalyi év azonos időszakának szállítóleveleit, hogy minél megalapozottabb előrendelést állíthassanak össze. Tekintettel arra, hogy több tízmillió forintnyi alkatrész készletezéséről vagy annak “elengedéséről” szükséges döntést hozni, a befektetett energia mindenképp kifizetődő. Tamás eldöntötte azt is, hogy cégcsoportjánál ezután prioritást kap a digitalizáció, hogy legközelebb a fontos döntések előkészítéséhez minden szükséges adat és információ a lehető legrövidebb idő alatt a középvezetők rendelkezésére álljon.

    Olvassa el további cikkeinket is és kövesse közösségi média oldalainkat, hogy még könnyebben értesülhessen hasznos tartalmainkról!

        

    Mire jó egy Workflow rendszer?

    Mire jó egy Workflow rendszer?

    6 pontban a Workflow rendszerekről, ezek mentén érdemes dönteni a bevezetésről Érdemes külső szakértőkkel is megvizsgáltatni a folyamatokat. A modern üzleti...

    bővebben