Cégkapu – évről évre több ügyben lesz rá szükség

2020. 01. 14.

2020-ban még több ügyben lesz rá szükség

Ha felfut a Cégkapu, jönnek az üzenetkezelési gondok.

A Cégkapu használata 2019-től kötelező a gazdálkodó szervezetek számára. Legyinteni tehát nem lehet rá, kerülgetni pedig nem érdemes. Több iparági nyilatkozat, értesülés mutat rá, hogy miért nem. Több iparági nyilatkozat, értesülés mutat rá, hogy miért nem. Ezeket, és a legjobb alkalmazási módot mutatjuk meg.

Erről olvashatok részletesen:
– Egyre több szerv kéri a cégkapus kapcsolattartást.
– A Cégkapura érkezett üzenetek manuális szortírozása problémás.
– Gép is kezelheti a Cégkaput, csökkentve a céges adminisztrációt.

 
 
Mi is volt az eredeti kormányzati szándék? Az, hogy bármilyen hivatalos szervvel történő kapcsolattartásról legyen szó, annak a Cégkapu lesz a színtere. A NAV esetében bő egy évvel ezelőtt járt le a türelmi idő, 2019. január 1-jétől a gazdálkodó szervezetek kizárólag Cégkapun keresztül intézhetik adóügyeiket.

Az IT ipar szereplői azzal számolnak, hogy a NAV 2020-ban egyre jobban támaszkodik majd a Cégkapu szolgáltatásra. A kis- és középvállalatok számára ügyviteli termékeket szállító Kulcs-Soft alapító, Kulcsár Tibor a Világgazdaságnak január elején azt mondta, kíváncsian várja, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal rendszereibe milyen új eszközöket, ágazatokat csatornáznak be a kötelező adatszolgáltatás keretében. A cégalapító arra számít, hogy ezzel lesz dolguk az idén.

“Nem minden hivatal alkalmazza még, bár láthatóan folyamatosan bővül ezek köre, elsősorban a központi és budapesti hivatalok között.” – nyilatkozta a Magyar Hírlapnak Kőmíves Krisztina, a PwC Magyarország adótanácsadói részlegének igazgatója.

“Az adóhatóságon túl egyre több hatóság tér át a Cégkapura.” – állapította meg a Deloitte Magyarország is. A teljesség igénye nélkül íme néhány szerv, amely már cégkapus kommunikációt vár el: Kormányhivatalok, Önkormányzatok, Földhivatal, KSH, GVH, ÁNTSZ, Vízügyi igazgatóságok, ORFK, OBH és intézményei (Járásbíróságok, Törvényszékek, Ítélőtáblák, Kúria), egyes közműszolgáltatók és közlekedési vállalatok.

A szolgáltatás szélesedő alkalmazása miatt megnő a Cégkapura érkező hivatalos üzenetek és küldemények száma. A gazdálkodó szervezetek egyre erősebben érzékelik azt a hiányosságot, hogy a rendszer nem szűri és nem szortírozza ezeket. Az alap, webfelületen keresztüli cégkapuhasználat esetében a felhasználóknak kell letölteniük, és a megfelelő ügyintéző vagy döntéshozó felé továbbítaniuk a küldeményeket.

Problémák:

– A nagyon jellemző többfelhasználós cégkapukezelés üzenetvesztéshez vezethet. Nem lehet nyomon követni, hogy egy küldeményt ki és mikor töltött le és kinek továbbított.
– A hivatalos üzenet indokolatlan megnyitása is problémás: határidők indulhatnak el akkor is, ha nem a megfelelő címzett nyitotta meg az üzenetet.
– Az üzenetekhez kapcsolódó elektronikus kézbesítési igazolások kezelése sem átlátható és egyértelmű webes cégkapuhasználat esetén.

A gépi interfészes cégkaphasználat jelenti a megoldást a fenti problémákra. A fejlett dokumentumkezelő rendszerek képesek ilyen kapcsolatot létesíteni és teljesen automatikus szűrést és szortírozást megvalósítani. A szoftver nem csak letölti a Cégkapura érkezett üzenetet, hanem – az előre meghatározott szabályok szerint – továbbítja is annak az ügyintézőnek vagy címzettnek, akinek dolga van vele.

Az igazolásokkal kapcsolatos adminisztrációs feladatok (kiállítás és küldés, fogadás és dokumentumhoz csatolás) is teljesen automatizálhatók. A gépi interfész nagy adat- és dokumentumforgalom kiszolgálására képes. Időt takarít meg, amit a felhasználók az üzenetek tartalmi feldolgozására vagy olyan teendőkre fordíthatnak, ahol a humánerőforrás nélkülözhetetlen.

 

Olvassa el további cikkeinket is és kövesse közösségi média oldalainkat, hogy még könnyebben értesülhessen hasznos tartalmainkról!



Analóg döntés-előkészítésre nincs idő

Az agilis üzletember nem szeretett volna ügyfelet veszíteni a nagyobb raktárkészlettel rendelkező konkurencia miatt. Úgy látta: a CAREX megrendeléseit is előre kell hozni, nagyobb készletre van szükség, hogy áthidalhassák a szállítási késedelmeket. Májustól augusztus végéig 40-50 millió forintnyi előrehozott...

Részletek
Közelről sem lehetetlen távolról

Mióta halogatom! Mennyivel egyszerűbb lett volna normál üzemmódban lépni, nem ezen a nehezített pályán! Ha visszatekerhetnék fél évet, baromi okos lennék. Miről is szóltak a kétségeim? Az átállás nehézségeiről? Implementálhatóságról? Betaníthatóságról? Rendszerigényekről?

Részletek
A jóváhagyások esete Szívós Gyulával

Home office járványmentes időben? A vezetők többsége inkább nem vezeti be. Elkerülése nem volt feltétlenül alaptalan, sok munkavállaló veszti el az egyensúlyt munkaidő és szabadidő között. Egyeseknek csökken a teljesítménye, mások átesnek a ló túlsó oldalára, folyamatos túlórákkal akarnak...

Részletek
Nincs olyan, hogy kevésbé fontos

Eltérően reagálunk a határidőkre. Valaki kihívásként, sőt motiváló erőként tekint rá, egy új határidőben új esélyt lát. Másoknak minden határidő a szorongás, a nyomás forrása, ami ahelyett hogy belendítené a teendőket, még vissza is veti a kreatív erőt. Ugyanakkor egy fejlődő vállalatban - habitustól függetlenül - mindenki eljut...

Részletek
Az ottmaradt papír esete Olgával

Számítógép, telefon, fax, telefonkönyv, naptár, névjegykártyák, tűzőgép, post it és egyéb irodaszerek, jegyzetfüzet, pecsét, a napi sajtótermék és persze a munkához szükséges anyagok nyomtatva – normál kellékek egy vállalatvezető íróasztalán 1990-ben. Ugyanez 2020-ban: laptop, telefon, egy-két irodaszer és...

Részletek
Így lesz gyorsabb a szerződésjóváhagyás

Ez a költségterv legutóbb jól működött, bele kellene applikálni a készülő szerződésbe. Kati lefénymásolja és ad egy-egy példányt a pénzügyi-, a jogi osztálynak és a projektgazdának. Ebben a sorrendben mehet is a jóváhagyás majd az aláírás, kiküldés öt nap… nem, nyolc nap alatt, mert...

Részletek
Digitálisan csak az információ terjed

A szoftveres működés egyszerűsít, gyorsít és kíméli az erőforrásokat. Sajnálatos fejlemény, hogy az elektronikus dokumentumkezelés előnyévé lépett elő az is, hogy nem igényel emberi érintkezést. Most nem pusztán kényelmi szempont az, hogy kell-e az iratokkal a vállalaton vagy....

Részletek
DMS One 2019 – az ügyfelek szemével

Magas szintű szakmaiságról és jó együttműködési készségről számoltak be a DMS One ügyfelei az eNet által végzett felmérés során. A kutató a DMS szoftvereit a közelmúltban implementáló cégeknél és közintézményeknél vizsgálta a bevezetési folyamatot. Dióhéjban idézzük a kutatás fő megállapításait...

Részletek
Zöld iroda – megtérül a papírmentes működés

A KÖVET Egyesület Zöld Iroda Programjában eddig több mint 120 szervezet vett részt. A környezetkímélő- és emberbarát működés kialakítása során kitüntetett cél a papírhasználat minimalizálása. A papírmentesítés ugyanakkor nem egyszerű, nem megy egyik napról a másikra.

Részletek
Sok könyvelt postai levéllel dolgozik?

A digitalizáció a legnagyobb hagyományokkal bíró rendszereket is elérte, a Magyar Postánál is digitálisra cserélték az analóg folyamatokat. A felhasználóknak meg kell tanulniuk és meg kell szokniuk a levelekkel és vevényekkel kapcsolatos új szolgáltatásokat.

Részletek
Hitelesítési robbanás következik

Mindannyian jelen vagyunk a digitális térben, amit folyamatosan tágítunk. Posztolunk, kommentelünk, fényképeket, videókat osztunk meg. Még egy lépés a fejlődésben, és mindezt hitelesen, beazonosítható módon végezzük majd. De mit használunk az iratos fiók helyett, ha mindez bekövetkezik?

Részletek
Elviszi a fejlesztési időt az adminisztráció

Nem használják ki a digitalizációban rejlő lehetőségeket a hazai kkv-k. A nettó 600 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező hazai kis- és középvállalkozások vezetői aktívan kiveszik a részüket az adminisztratív céges feladatokból, és nem mérik fel, hogy ezek a tevékenységek milyen sok időt...

Részletek
Az e-mailes egyeztetés buktatói

Dehát én azt jóváhagytam. Nem, te nem azt hagytad jóvá, hanem a korábbi rosszat. Dehát az nem volt rossz. De később kiderült, hogy rossz volt, nem zártuk le a folyamatot, nem olvastad végig a levelezést. Pedig nekem úgy tűnt, végigmentem rajta. Ez egy tipikus, rosszul elsült e-mailes egyeztetés utáni...

Részletek

Válassza Ön is a piacvezető dokumentumkezelő szoftvert!

A megbízható működés, a hatékony iratkezelést támogató funkcionalitás és a felhasználóbarát felület csak az alap. A zökkenőmentes szoftverbevezetéstől, az iratkezelési tanácsadók felkészültségétől, a folyamatos fejlesztésektől, a szerteágazó integrációs lehetőségektől és a rugalmas ügyfélszolgálati hozzáállástól lesz a kiválasztott dokumentumkezelő rendszer vállalatuk fontos segítőtársa. Mi a DMS One-nál ebben hiszünk. Önnek is segíthetünk?

FELVESZEM A KAPCSOLATOT!